Gud

Är hemkommen från min gammelmormors begravning. Det här med begravningar alltså.... Hur som helst, dagens åsikt: Gud finns inte. Punkt slut.
Jag blev så arg på begravningen, jag är där för ett sista förväl av världens finaste människa och det känns som att prästen bara försöker tvinga på mig gud. Hon sa några meningar om Dagny och sedan var det bara prat om att Gud är så bra och det går inte att förstå guds mening med allt men man får lite på honom. Well fuck u. Jag tror inte på någon jävel som låter miljontals människor svälta, som låter människor våldta och döda varandra och låter människan sakta men säkert döda allt som lever på denna jord. Gud har aldrig funnits och kommer aldrig finnas, det är bara en jävla massa skit alltihop. Istället för att slösa bort sitt liv på att tro på en jävla låtsaskompis så är det väl bättre att tro på LIVET istället, hjälpa varandra istället för att be till gud och hoppas att han ska hjälpa. U know something, he aint gonna help.

Kommentarer
Postat av: Antonia

Damn straight!

2009-09-23 @ 08:34:41
URL: http://anty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0