Sex

Jag sitter och tittar på Tyra Banks show. Det handlar om någon tjej som går på college och har mycket sex och berättar allt för sina föräldrar. Sure det är väl lite väl mycke information på söndagsmiddagen att höra om hur ens dotter träffade en kille och sedan går och har sex med honom i hans bil 10 minuter senare. Men WTF! Amerikanare är såna jävla hycklare! Dom är så jävla nedlåtande mot denna unga kvinna, hur gammal kan hon vara? 18 - 20? Tycker hon om att ha sex så låt henne ha det! Ja, hon kanske kunde ha lungat sig lite, men så länge hon skyddar sig och kan säga nej när hon inte vill så är det väl upp till henne! I USA verkar det inte vara socialt acceptablet att ha sex innan man är gift. Det är i varje fall min uppfattning. Jag tycker vi svenskar har en väldigt hälsosam syn på sex.  Så länge du skyddar dig och klarar av att säga nej så är det fritt fram liksom (så länge man håller sig till sin "åldersgrupp" så att säga). Det är väl bättre att LÄRA unga om sex och samlevnad istället för att skrämma dom med att dom kommer hamna i helvetet bland annat?

Hur som helst. Har startat denna blogg för att få lufta mina dagliga funderingar och tankar. Ibland blir jag så arg så jag håller nästan på att explodera, som när jag såg om den här tjejen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0