Walk without rhythm, and it won't attract the worm

Två sidor av mig har just nu ett stort krig. Ena sidan, jag dödar inte levande varelser (dvs saker med hjärtslag, som kan röra sig och har ett medvetande av något slag). Den andra sidan, jag _hatar_ insekter mer än något annat.
Jag har just upptäck inte en, men TVÅ blomflugor i mitt rum. Detta är inte okej.
Anledningen till att jag inte tycker om insekter är enkel. Jag vill inte att dom ska ta sig in i min kropp och lägga ägg. Jag vill inte vakna en morgon och upptäcka att jag har .............. fan också. Kan inte ens skriva det. Har försökt några gånger. Det går inte, ni får gissa er till det.
Iallafall. Detta är då min absolut största rädsla. Jag vill inte ha dom där små äcklena flygandes med fri tillträde till min kropp, jag vill inte ha dom nära något som jag ska använda.
Den här rädslan jag har innebär också att insekter inte får röra min mat. Har en blomfluga landat på min ostskiva så är det bara att slänga den. Har jag fått något annat litet äckel i mitt colaglas, då är det bara att hälla ut.
För någon sommar sedan hade jag en liten incident. Ett glas oblandad oboy, en besticklåda och en larv var huvudpersonerna. Jag fick en smärre panikångestattack. Men det är sådant som kan hända vem som helst.

Hur som haver. Detta är jobbigt för mig. Jag kan inte döda dom vidriga små sakerna, men jag vill ju heller inte bli dödade av dem. Och kom nu inte och säg att det inte kan hända. Det kan hända.

Fan också. Går ut och röker. Där slipper jag iallafall småkryp. Det måste vara det ABSOLUT ENDA bra med vintern. Inga insekter så långt ögat kan se. Nästan...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0